Om u goed te kunnen informeren proberen wij via deze website enkele vragen te beantwoorden. Vragen over tarieven of kwaliteitsmanagement binnen de praktijk worden hier beantwoord.
Elk jaar worden door de Nederlandse Zorgautoriteit de tarieven van de tandheelkunde bepaald. Dit houdt in dat dit vaste tarieven zijn waarmee de ene tandarts dus niet duurder dan een andere tandarts kan zijn door met tarieven te spelen.
Om overzicht te geven in kosten zal de tandarts voor u een begroting opstellen. Let op! De in een begroting vermelde behandeling is een schatting van wat er moet gebeuren. Onvoorziene zaken zijn hier mogelijk niet in meegenomen.
Heeft u vragen over kosten, stel de vraag aan uw behandelaar bij de eerst volgende controle.
Omdat zorg bestaat uit een zorg-verlener en een zorg-ontvanger, moet er sprake zijn van een samenwerking tussen behandelaar en patiënt. Om deze samenwerking zo soepel mogelijk te laten verlopen vragen wij u met enkele punten rekening te houden.
Uiteraard proberen wij er alles aan te doen samen met u de behandeling goed te laten verlopen. Soms kan het toch voorkomen dat u minder tevreden bent over een onderdeel van het proces in de praktijk. Graag vernemen wij dit van u zodat wij daar in het vervolg rekening mee kunnen houden.
Kijk verder wat mogelijk stappen zijn voor u om het gesprek aan te gaan.
"Ik heb altijd erg slechte en pijnlijke verdovingen gehad, maar bij deze tandarts voel ik allereerst niet van de verdoving, waarna hij mij zo goed door de behandeling heen praat. Top!"
Afgelopen november kwam ik voor het eerst in contact met Thijs Esser. Ik had extreme kiespijn. Ik slikte 8 paracet pd. Dus naar de tandarts. Thijs constateerde dat er niets mis was met mijn kies, maar zag in mijn dossier dat ik de laatste jaren wel vaker kwam met dit soort klachten. Geen directe behandeling van de kies. Wat nu? Ik kreeg sterkere pijnstilling, Antibiotica, dat werkte niet. Op een gegeven moment voelde Thijs aan de buitenkant naar mijn kaakspier en auw! Ik werd verwezen naar de kaakfysio. De fysio herkende mijn verhaal en stelde mij gerust. Ik heb een overbelaste kaakspier. Met oefeningen, medicatie Nortriptyline, en massages kan ik hier vanaf komen. Thijs controleert extra. Ik heb nog een weg te gaan, mijn fysio zei nog: wees maar blij dat je je kies nog hebt. Heel veel tandartsen hadden hem al verwijderd,wat niets geholpen zou hebben want de kiespijn is een symptoom en geen oorzaak. Dank Thijs dat je een ander inzicht durfde te tonen. Ik heb goede hoop op herstel! (zorgkaartnederland.nl)
Ik had een probleem, met mijn tanden en dacht okee, hoe zal dat nu gaan, een nieuwe tandarts, zal wel wennen zijn. Niets was minder waar, ik vertelde wat er aan de hand was en de koe werd gelijk bij de horens gevat. En op een of andere manier had hij meteen mijn vertrouwen en voelde ik mij op mijn gemak en ik had al gauw door dat hij recht doorzee is. Hij heeft mij op een geweldig professionele manier geholpen, waar ik tot op de dag van vandaag nog blij mee ben. Dus Thijs Esser hoop nog lang van je kwaliteiten gebruik te kunnen maken. (zorgkaartnederland.nl)
Mogelijk heeft u ook vragen die u graag beantwoord zou willen hebben. Enkele van de meest frequent gestelde vragen hebben wij hieronder voor u beantwoord. Laat het ons weten wanneer uw eigen vraag er tussen gezet moet worden.
Om overzicht te krijgen waar een ondersteunende behandeling bij mondhygieniste of preventieassistente uit bestaat wordt er door ons onderscheid gemaakt tussen de codes M01, M02 of M03.
Het kan nu lijken alsof er 'onnodig' kosten in rekening gebracht worden voor instructie of evaluatie, maar dit is niet zo. De kosten voor deze codes zijn gelijk en de behandeling wordt per 5 minuten gedeclareerd. Ten opzichte van de rekening van voorheen veranderd er dus in kosten niets alleen de omschrijving van wat er gedaan wordt veranderd. Hierdoor wordt beter inzichtelijk gemaakt waarmee te behandelduur wordt gevuld.
Wij doen ons uiterste best om u te helpen herinneren aan uw afspraak. Per mail sturen wij 2 weken voor de afspraak een bericht. Daarnaast maken wij gebruik van een sms-service waarbij we u proberen te herinneren een dag voor de afspraak.
Uiteraard blijft u ten alle tijden verantwoordelijk voor het correct opschrijven van de afspraak in uw eigen agenda.
Helaas is het vanwege privacywetgeving niet mogelijk informatie op te vragen van iemand ander dan u zelf.
De privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geld sinds 25 mei 2018 voor de hele Europese Unie.
Ja TC Hoevelaken neemt patiënten aan.
Ik het verleden is het wel voorgekomen dat de praktijk geen patiënten meer aannam. Dit is sinds de overname in 2020 niet meer het geval en wij nodigen u dan ook uit contact op te nemen met de praktijk voor het ontvangen van een inschrijfformulier. Ook kunt door het achterlaten van uw email-adres op deze website in het bezit komen van uw inschrijfformulier.
Bent u op zoek naar een nieuwe tandartsenpraktijk? Dan bent u bij ons van harte welkom. Vul hieronder uw e-mailadres in dan ontvangt u zo spoedig mogelijk een inschrijfformulier. Deze mag u ingevuld en ondertekend afgeven bij de praktijk of opsturen. Hierna nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op voor het maken van een kennismakingsafspraak.
Voor informatie of het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met de praktijk. Wij zien u graag bij Tandheelkundig Centrum Hoevelaken.
Ma t/m do:
8:00 - 17:00
Vrijdag:
8:00 - 16:30